+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 7 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 7 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: ISITILMAYAN LPG REGÜLATÖRÜ

  1. #1
    Övünç Mocan
    Guest

    ISITILMAYAN LPG REGÜLATÖRÜ

    selamlar,

    lpg'yi ısıtmadan soğuk halde motora göndersek ( tutun ki müşteri sıcak su hortumunun kesilmesini istemiyor) ne gibi varyasyonlar çıkabilir. sorunlar ne olur? bunun motora zararı olurmu ?

    2.sorum. Regülatör Basıncının yükseğe çekilmesiı ( ayar yapılmış bir araçta) neler yapar? yüksek devirlerde kesinti yapan bir araçta basınç artırılarak bu kesilmenin önüne geçilebilrmi ? yakıt tüketiminde değişiklik olurmu?

    teşekkürlerimle, mutlu yıllar...



  2. #2

    Cevap: Isitilmayan Lpg RegÜlatÖrÜ

    1- LPG' nin belirli ısıda gönderilmesi şart. Çünkü gazın özelliği itibariyle hacim artışı çok fazla. 1 litre sıvı LPG buharlaşınca 250 Litre gaz haline geliyor. Teknolojik olarak ya sıvı LPG, ya da gaz halinde kullanacaksınız. Program ona göre yapılıyor. Kontrol edilemeyen fazda LPG gönderirseniz araçta stoikometrik oranların tutturulması imkansız olur.
    2- Aracın LPG basıncı yükseltilirse, aynı enjeksiyon süresinde silindirlere daha fazla yakıt gönderileceğinden yakıt tüketimi artar, araç zengin çalışır. Egzosdan patırtı gelir. Basınç değeri belirli sınırların dışına çıktıysa yeniden ayar gerekebilir. %10 basınç değişimlerinin program kompanse edebilmektedir.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  3. #3
    Övünç Mocan
    Guest

    Cevap: Isitilmayan Lpg RegÜlatÖrÜ

    motora zararı olurmu Kadir Bey?

    Alıntı Kadir Örücü Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1- LPG' nin belirli ısıda gönderilmesi şart. Çünkü gazın özelliği itibariyle hacim artışı çok fazla. 1 litre sıvı LPG buharlaşınca 250 Litre gaz haline geliyor. Teknolojik olarak ya sıvı LPG, ya da gaz halinde kullanacaksınız. Program ona göre yapılıyor. Kontrol edilemeyen fazda LPG gönderirseniz araçta stoikometrik oranların tutturulması imkansız olur.
    2- Aracın LPG basıncı yükseltilirse, aynı enjeksiyon süresinde silindirlere daha fazla yakıt gönderileceğinden yakıt tüketimi artar, araç zengin çalışır. Egzosdan patırtı gelir. Basınç değeri belirli sınırların dışına çıktıysa yeniden ayar gerekebilir. %10 basınç değişimlerinin program kompanse edebilmektedir.

  4. #4

    Cevap: Isitilmayan Lpg RegÜlatÖrÜ

    Alıntı Övünç Mocan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motora zararı olurmu Kadir Bey?
    Aracınız 0,97 ila 1,03 Lambda değerleri arasında çalışabilir. İdeali "1"' dir.
    4 Gaz analiz cihazında limitler dahilinde kalmak suretiyle %3 daha zengin ayarlayabilirsiniz.
    Daha fazlası yakıt tüketiminde artış, performans düşüklüğü şeklinde kendini gösterir. Bunu aracınız üzerinde deneyerek optimum verim aldığınız noktayı bulabilirsiniz.
    Regülatör üzerindeki ayar vidasını saat istikametinin tersine çevirirseniz basınç yükselir, saat istikametinde çevirirseniz basınç düşer. Her defasında 1/4-çeyrek tur (daha fazla değil) çevirmek suretiyle optimum noktayı deneyerek bulmaya çalışın.
    İyi günler.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  5. #5
    Övünç Mocan
    Guest

    Cevap: Isitilmayan Lpg RegÜlatÖrÜ

    Merhaba Kadir Bey,

    hızımı sabit tutup, anlık yakıt tüketimi değerini sabitlediğim noktada aracı benzine geçirdiğimde gösterge değeri yükseliyor. ( 90 km sabit hızda 5,5 litre/100 km tüketim göstermekte iken benzine geçince bu değer 5,8 litre/100 km ye çıkıyor. (hatırlarsanız en başlarda ben sorunlarla uğraşırken bu değer lpgde yüksek, benzinde düşüktü) (lpg regülatörüm ısıtılmayı bekliyordu ama maalesef sıcak su hortumu montaj esnasında alakasız bir noktadan alınmıştı)

    yol bilgisayarında lpg nin düşük benzinin yüksek değer göstermesi neye bağlıdır. daha fakir yandığı için bu değer düşük gösterebilirmi ? (genel anlamda çekişten memnunum)





    Alıntı Kadir Örücü Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınız 0,97 ila 1,03 Lambda değerleri arasında çalışabilir. İdeali "1"' dir.
    4 Gaz analiz cihazında limitler dahilinde kalmak suretiyle %3 daha zengin ayarlayabilirsiniz.
    Daha fazlası yakıt tüketiminde artış, performans düşüklüğü şeklinde kendini gösterir. Bunu aracınız üzerinde deneyerek optimum verim aldığınız noktayı bulabilirsiniz.
    Regülatör üzerindeki ayar vidasını saat istikametinin tersine çevirirseniz basınç yükselir, saat istikametinde çevirirseniz basınç düşer. Her defasında 1/4-çeyrek tur (daha fazla değil) çevirmek suretiyle optimum noktayı deneyerek bulmaya çalışın.
    İyi günler.

  6. #6

    Cevap: ISITILMAYAN LPG REGÜLATÖRÜ

    Sn. Mocan,
    %5 civarında bir fark görülüyor. Yol şartlarından vs oluşabilir. Lambda %6-7 toleransla çalışıyor. Gerçektende bu fark olsa bile sınırlar içerisinde kalıyor. Çekiş ve tüketimden bir şikayetiniz yoksa bence mesele yok. Kesin bir teşhis için yol testinde verileri kaydedip sonuçlara bakmak lazım. İstanbul' a yolunuz düşerse bir bakarız.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  7. #7
    Övünç Mocan
    Guest

    Cevap: ISITILMAYAN LPG REGÜLATÖRÜ

    Artık biz sizi Ankaraya bekleriz

    aynı tüketimi bir tek Angora Otogazdan sağolsun Mesut Bey ayarlayabildi, kendisine buradan teşekkürlerimi sunuyorum.

    Bende Mesut beyin yaptığı ayarın üstüne Regülatör basıncı ile ufak çaplı oynamalar yaptım(her ayardan sonra 3-4 gün aracı sürerek kontrolde bulundum) çekiş ve yakıt tüketimi için optimum noktayı yakaladığımı tahmin ediyorum. 40 litre gaz ile 330 KM yaptım ve daha da gidecek gibi geliyor.

    Eger yine de yapamazsam Genci Beyin ve sizin kapınızı aşındırırım.

    Övünç Mocan


    Alıntı Kadir Örücü Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn. Mocan,
    %5 civarında bir fark görülüyor. Yol şartlarından vs oluşabilir. Lambda %6-7 toleransla çalışıyor. Gerçektende bu fark olsa bile sınırlar içerisinde kalıyor. Çekiş ve tüketimden bir şikayetiniz yoksa bence mesele yok. Kesin bir teşhis için yol testinde verileri kaydedip sonuçlara bakmak lazım. İstanbul' a yolunuz düşerse bir bakarız.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok